Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

10 lietas, kas jāzina par abortu

1. Dzīvības aizstāvji izklāsta loģiski pamatotu argumentāciju savai nostājai

Šo argumentāciju apkopo šāds siloģisms:

  • 1. premisa: apzināti nogalināt nevainīgu cilvēku ir nepareizi.
  • 2. premisa: aborts apzināti nogalina nevainīgu cilvēku.
  • Secinājums: Tādēļ veikt abortu ir nepareizi.
2. Dzīvības aizstāvis var aizstāvēt šo siloģismu 1 minūtē vai īsākā laikā

“Es esmu par dzīvību, jo embrioloģijas zinātne pierāda, ka jau agrīnā attīstības stadijā tu biji atsevišķs, dzīvs un pilnīgs cilvēks. Tu neesi radies no embrija; tu reiz esi bijis embrijs. Tiesa, tu biji nenobriedis un vēl nebiji manāmi attīstījies, taču tas, kas tu biji, nebija apšaubāms. Un starp embriju, kāds tu reiz biji, un pieaugušo, kāds esi šodien, nav nekādas būtiskas atšķirības, kas attaisnotu tavu nogalināšanu šajā agrīnajā attīstības stadijā. Atšķirības izmērā, attīstībā, vidē, kurā atrodies, un atkarībā no citiem nav pietiekams iemesls, lai tevi nogalinātu toreiz, bet nenogalinātu tagad.”

3. To, ka aborts apzināti nogalina nevainīgu cilvēku, atzīst daudzi, kas veic un aizstāv šo praksi

Abortu speciālists Vorens Herns raksta: “Mēs esam sasnieguši punktu, kad ar šo konkrēto tehnoloģiju [D&E aborts] nav iespējams noliegt iznīcināšanas aktu. Tas ir acu priekšā. [Augļa] sadalīšanas sajūtas plūst cauri knaiblēm kā elektriskā strāva.” Feministe Kamilla Paļja atklāti atzīst, ka “aborts ir slepkavība, bezspēcīgo iznīcināšana, ko veic varenie. Liberāļi lielākoties ir izvairījušies saskarties ar ētiskajām sekām, ko rada abortu pieņemšana, kas izraisa konkrētu indivīdu, nevis tikai bezjūtīgu audu gabalu, iznīcināšanu.” Feministe Naomi Vulfa cilvēka augļa abortu sauc par “īstu nāvi”.

4. Bībele ir par dzīvību, pat ja tajā nav vārda “aborts”

Svētie Raksti skaidri norāda, ka visiem cilvēkiem ir vērtība, jo tie ir radīti Dieva līdzībā (1. Mozus 1:26-28; Jēkaba 3:9). Vienkāršiem vārdiem sakot, tas nozīmē, ka cilvēkiem ir vērtība viņu būtības dēļ, nevis kādas funkcijas vai darbības dēļ, ko viņi veic. Cilvēkiem ir vērtība tikai tāpēc, ka viņi ir cilvēki.

Tā kā cilvēks ir radīts pēc Dieva tēla, nevainīgu asiņu izliešana ir stingri aizliegta (2. Mozus 23:7; Salamana pamācības 6:16-19; Mateja evaņģēlijs 5:21). Aborts ir tīša nevainīga cilvēka nogalināšana. Tādējādi Rakstu panti, kas aizliedz nevainīgu asiņu izliešanu, attiecas uz nedzimušiem cilvēkiem tikpat lielā mērā kā uz visiem citiem nevainīgiem cilvēkiem.

5. Bībeles šķietamais klusums par abortiem nenozīmē, ka tās autori šo praksi atbalsta

Abortu aizliegumi Bībeles laikos lielākoties nebija nepieciešami. Kultūrā, kurā bērni ir dāvana un neauglība ir lāsts un kurā tautas liktenis ir atkarīgs no tā, vai vecākiem ir daudz bērnu, aborti ir neiedomājami.

6. Sprediķošana par abortiem nav novirzīšanās no vietējās draudzes Lielās pavēles pienākumiem, bet gan neatņemama tā sastāvdaļa
  • 1. premisa: Lielajā pavēlē Kristus ir uzdevis draudzei iet un veidot mācekļus.
  • 2. premisa: Veids, kā mēs veidojam mācekļus, ir “mācīt viņiem paklausīt” Viņa pavēlēm.
  • 3. premisa: Viena no šīm pavēlēm ir, ka mēs nedrīkstam izliet nevainīgas asinis.
  • 4. premisa: Aborts ir nevainīgu asiņu izliešana.
  • Secinājums: Tādēļ sprediķošana par abortiem ir saistīta ar vietējās draudzes Lielās pavēles pienākumiem.
7. Dzīvības aizstāvju nostāja nebalstās uz personīgām perspektīvām

Apgalvojums, ka par abortiem var runāt tikai sievietes, ir ad hominem loģikas kļūda – tas ir, uzbrukums personai, nevis argumentam, ko tā sniedz. Tas arī rada satraucošu jautājumu: kuras sievietes drīkst runāt?

Pat feministu vidū, kas atbalsta abortus, nav vienota viedokļa par šo jautājumu. Feministe Naomi Vulfa abortu dēvē par “īstu nāvi”, bet feministe Kata Pollita uzskata, ka tas neatšķiras no mājas tīrīšanas ar putekļu sūcēju. Īsāk sakot, lai gan dzimumu perspektīvas attiecībā uz abortiem palīdz mums izprast personīgo pieredzi, tās nevar aizstāt racionālu izziņu. Drīzāk argumenti ir tie, kas ir jāizvirza un jāaizstāv. Galu galā sievietes, kas iestājas par dzīvību, izmanto tos pašus argumentus kā vīrieši, kas iestājas par dzīvību.

8. Kristieši, kas iestājas par dzīvību stāsta labāku vienlīdzības stāstu

Vai ikvienam cilvēkam ir vienādas tiesības uz dzīvību, vai arī tikai dažiem – pamatojoties uz kādu īpašību, kas dzīves laikā var parādīties un pazust?

Patiesībā abortu atbalstošā nostāja grauj cilvēku vienlīdzību. Ja cilvēkiem ir vērtība tikai tāpēc, ka viņiem ir attīstīta kāda īpašība, piemēram, sevis apzināšanās, kura mums visiem nav vienādā mērā, tad loģiski izriet, ka, ja šī īpašība ir dažādā pakāpē, arī pamattiesības uz dzīvību pastāv dažādā mērā. Līdz ar to cilvēku vienlīdzība ir mīts!

Teoloģiski daudz saprātīgāk ir apgalvot, ka, lai gan cilvēki savā attīstības pakāpē ir ārkārtīgi atšķirīgi, viņi tomēr ir vienlīdzīgi, jo viņiem ir kopīga cilvēka daba, kas radīta pēc Dieva tēla.

9. Abortu upuru fotogrāfija maina naratīvu

Kā norāda Gregs Kaningems, kad tiek rādītas abortu fotogrāfijas, “aborts protestē pats pret sevi”. Vēstulē efeziešiem 5:11 ir teikts: “Nepiedalieties neauglīgajos tumsības darbos, bet labāk celiet tos gaismā.” Gandrīz katra veiksmīga sociālo reformu kustība kopš 20. gadsimta sākuma ir izmantojusi satraucošus attēlus, lai vēstītu par ļaunumu, ko vārdi vien ir nespējīgi izteikt.

Satraucoši attēli maina cilvēku attieksmi pret abortiem, savukārt fakti un argumenti var mainīt viņu domāšanu. Abi ir ļoti svarīgi, lai mainītu uzvedību. Mūsu oponenti to atzīst. “Kad kāds tur sešus mēnešus veca augļa maketu un ķirurģiskas šķēres, mēs sakām “izvēle”, un mēs zaudējam,” raksta feministe Naomi Vulfa.

10. Līdzeklis pret vainas apziņu pēc aborta nav izvairīšanās. Tā ir piedošana

Abortu attēlus ir sāpīgi redzēt. Taču, pareizi izmantoti, tie sagatavo skatuvi evaņģēlija labajai vēstij, kas vienīgā dziedina mūs no mūsu grēkiem. Attēli veic grūto darbu, norādot, kas ir grēks, un es ar saviem vārdiem varu nomierināt un sniegt cerību.

Vīriešiem un sievietēm pēc aborta nav vajadzīgs attaisnojums. Viņiem ir vajadzīga apmaiņa: Kristus taisnība pret viņu grēcīgumu. Tāpat kā visi grēcinieki, kam ir piedots, arī vīrieši un sievietes pēc aborta var katru dienu dzīvot, būdami pārliecināti, ka Dievs viņus pieņem, pamatojoties uz Kristus taisnību, nevis uz viņu pašu taisnību.

Skots Klusendorfs (crossway.org)

Skots Klusendorfs ir grāmatas “Dzīvības lieta: Ekipējot kristiešus iesaistīties kultūrā” (“The Case for Life: Equipping Christians to Engage the Culture”) autors. Skots Klusendorfs ir Life Training Institute prezidents, tur viņš apmāca dzīvības kustības aizzstāvjus pārliecinoši aizstāvēt savus uzskatus. Skots ir aizrautīgs un saistošs runātājs, un viņa prezentācijas ir popularizējušas tādas organizācijas kā “Focus on the Family”, “Truths That Transform”, un “American Family Radio”.

This article was translated by permission from the original English article published by Crossway.
Raksta oriģināls: https://www.crossway.org/articles/10-things-you-should-know-about-abortion/

0